Marketing je len civilizovanou formou vojny, v ktorej sa väčšina bitiek vyhráva slovami, nápadmi a tvorivým myslením.

(Albert W. Emery)

Reklamná a propagačná činnosť spoločnosti obsahuje viacero skupín a fáz. V prvej fáze sme sa sústredili na propagáciu firmy ako takej, keďže väčšina študentov, teda našich hlavných zákazníkov, netušila, že nejaká študentská firma rozbieha na škole svoje aktivity. Tomu sme podriadili aj stratégiu. V úplne prvej fáze, ešte pred začiatkom fungovania spoločnosti, sme školu "zaplavili" lístočkami "ETOS, coming soon!". Pochopiteľne väčšina netušila o čo ide, tým sme vzbudili dosť veľký záujem a každý čakal čo sa z toho "vyliahne". Po čase prišli veľké farebné plagáty (v štýle filmových) oznamujúce ustanovujúce valné zhromaždenie. Tým skončila prvá fáza.

    

Po rozbehnutí firmy bolo potrebné propagovať jednotlivé predmety našej činnosti. Pre novinový stánok-bufet sa zvolila jednoduchá stratégia, ktorej zámerom bolo "ukázať zákazníkovi do bufetu správny smer". Použili sa veľké farebné šípky na stenách a na podlahe.

Pre službu fotografovanie sme zvolili objemovo väčšiu kampaň. Študenti zo začiatku nevedeli, čo si pod touto službou majú predstaviť. Použili sa dva typy plagátov veľkosti A3, grafický a textový. Autor Dušan Murčo:"Grafický vlastne len propaguje službu, je tam v piatich krokoch zobrazené ako jednoducho a rýchlo sa dajú fotky získať. Druhý, textový plagát dáva podrobnejšie informácie, obsahuje cenník."

    

 

Osobitý význam sa kladie reklame pri organizovaní diskoték. Každá z troch, ktoré sme organizovali, sa niesla v nejakom duchu, mala nejaký motív (Mikuláš, Valentín). Podľa toho boli zamerané aj plagáty, ktoré boli hlavným prvkom propagácie. Taktiež sme použili školský rozhlas. Ďalším pozitívom bolo, že vstupenky v predpredaji sa predávali aj priamo po triedach, medzi študentami. Najviac sa do marketingu investovalo pri Valentínskej diskotéke, bolo tam veľa súťaží, každý pár dostal darček, veľká tombola.

         

 

Reklamné kampane ako akcie na jednotlivé výrobky, špeciálne akcie a iné:
Zdravuj sa stravo:)
Vianočná akcia
ETOS má 5 mesiacov (5x5)

 

Postery pri reklame na exkurziu do Viedne

Exkurzia Viedeň 16.12.2003

 

marketing
» Zamestnanci

» Marketing. plán
» Výročná správa

» Prieskum trhu
» Reklama