Marketing je len civilizovanou formou vojny, v ktorej sa väčšina bitiek vyhráva slovami, nápadmi a tvorivým myslením.
(Albert W. Emery)
1. Reklamná kampaň
2. Stratégia predaja
3. Prieskum trhu
4. Školenia pracovníkov
5. Celkové náklady
1. REKLAMNÁ KAMPAŇ
Reklamnú kampaň študentskej spoločnosti ETOS (ďalej ETOS, š.s.) zabezpečuje
marketingové oddelenie. Tvorbu reklamnej kampane má na starosti manažér
pre reklamu – Stanislava Michelová. Za reklamnú kampaň je taktiež zodpovedný
viceprezident marketingu.
Reklamná kampaň firmy ETOS š.s. a jej uvedenia na trh bola spustená 7.10.2003,
deväť dní pred ustanovujúcim valným zhromaždením. Na túto kampaň sa použili
letáčiky, plagáty a reklamný spot v školskom rozhlase.
Reklamná kampaň výrobkov a poskytovaných služieb firmy ETOS š.s. bude
spustená minimálne 10 dní pred uvedením jednotlivých výrobkov/služieb
na trh. Na kampaň sa použijú letáčiky, plagáty, inzercia v školskom časopise,
reklamné spoty v školskom rozhlase. Na reklamnú kampaň bolo vyčlenených
500 Sk na celé obdobie existencie firmy ETOS š.s.
Na propagáciu firmy ETOS š.s. budú taktiež slúžiť webstránky spoločnosti.
Po dohode s Gymnáziom Varšavská bude webstránkam spoločnosti poskytnuté
miesto na školskom serveri. Za tvorbu a prevádzku webstránok je zodpovedný
viceprezident marketingu Dušan Murčo a Tomáš Berník.
2. STRATÉGIA PREDAJA
Výroba produktov firmy ETOS š.s. a poskytovanie týchto služieb – bufet,
predaj darčekových predmetov, donášková služba sa uskutoční v priestoroch
školy, v prenajatej miestnosti určenej na prevádzku bufetu. Služba fotografovanie
sa uskutoční v priestoroch školy. Organizovanie diskoték sa uskutoční
v spolupráci s RondelKlubom23 v priestoroch RondelKlubu23.
Stratégia predaja zahŕňa rôzne akcie (akciové ceny pri rozbiehaní novinového
stánku, akciové ceny na daný tovar, súťaž o poukážky na zľavu a pod.).
Za stratégiu predaja je zodpovedný manažér predaja – Adriána Greschnerová
a Tomáš Berník. Za záznamy o predaji je zodpovedný Roman Augustín.
3. PRIESKUM TRHU
Pred začiatkom prevádzky jednotlivých služieb uskutočnil ETOS š.s. prieskum
trhu. Prostredníctvom dotazníkov boli oslovení potenciálni budúci zákazníci
našej spoločnosti, t.j. študenti a profesori našej školy. Podľa prieskumu
trhu sa budú vyberať produkty do novinového stánku a služby, ktoré bude
ETOS š.s. prevádzkovať. V marketingovom pláne sú pripravené aj ďalšie
prieskumy trhu zamerané na spokojnosť zákazníkov s našimi službami. Výsledky
týchto prieskumov sa opäť budú zohľadňovať pri príprave stratégie predaja.
Za prieskum trhu je zodpovedný manažér pre prieskum trhu – Zuzana Mikušová.
4. ŠKOLENIE PRACOVNÍKOV
Za školenie pracovníkov pre prácu v bufete je po dohode zodpovedné oddelenie
výroby.
5. CELKOVÉ NÁKLADY
Celkové náklady oddelenie marketingu predbežne zahŕňajú náklady na reklamnú
kampaň a prieskum trhu. Táto suma bola po dohode s finančným oddelením
dohodnutá na 500 Sk za celé obdobie existencie firmy.
Žilina, 16.10.2003
Dušan Murčo
viceprezident marketingu, ETOS š.s.
|