Marketing je len civilizovanou formou vojny, v ktorej sa väčšina bitiek vyhráva slovami, nápadmi a tvorivým myslením.

(Albert W. Emery)

1. Reklamná kampaň
2. Stratégia predaja
3. Prieskum trhu
4. Školenia pracovníkov
5. Celkové náklady

1. REKLAMNÁ KAMPAŇ
Reklamnú kampaň študentskej spoločnosti ETOS (ďalej ETOS, š.s.) zabezpečuje marketingové oddelenie. Tvorbu reklamnej kampane má na starosti manažér pre reklamu – Stanislava Michelová. Za reklamnú kampaň je taktiež zodpovedný viceprezident marketingu.
Reklamná kampaň firmy ETOS š.s. a jej uvedenia na trh bola spustená 7.10.2003, deväť dní pred ustanovujúcim valným zhromaždením. Na túto kampaň sa použili letáčiky, plagáty a reklamný spot v školskom rozhlase.
Reklamná kampaň výrobkov a poskytovaných služieb firmy ETOS š.s. bude spustená minimálne 10 dní pred uvedením jednotlivých výrobkov/služieb na trh. Na kampaň sa použijú letáčiky, plagáty, inzercia v školskom časopise, reklamné spoty v školskom rozhlase. Na reklamnú kampaň bolo vyčlenených 500 Sk na celé obdobie existencie firmy ETOS š.s.
Na propagáciu firmy ETOS š.s. budú taktiež slúžiť webstránky spoločnosti. Po dohode s Gymnáziom Varšavská bude webstránkam spoločnosti poskytnuté miesto na školskom serveri. Za tvorbu a prevádzku webstránok je zodpovedný viceprezident marketingu Dušan Murčo a Tomáš Berník.

 

2. STRATÉGIA PREDAJA
Výroba produktov firmy ETOS š.s. a poskytovanie týchto služieb – bufet, predaj darčekových predmetov, donášková služba sa uskutoční v priestoroch školy, v prenajatej miestnosti určenej na prevádzku bufetu. Služba fotografovanie sa uskutoční v priestoroch školy. Organizovanie diskoték sa uskutoční v spolupráci s RondelKlubom23 v priestoroch RondelKlubu23.
Stratégia predaja zahŕňa rôzne akcie (akciové ceny pri rozbiehaní novinového stánku, akciové ceny na daný tovar, súťaž o poukážky na zľavu a pod.). Za stratégiu predaja je zodpovedný manažér predaja – Adriána Greschnerová a Tomáš Berník. Za záznamy o predaji je zodpovedný Roman Augustín.

 

3. PRIESKUM TRHU
Pred začiatkom prevádzky jednotlivých služieb uskutočnil ETOS š.s. prieskum trhu. Prostredníctvom dotazníkov boli oslovení potenciálni budúci zákazníci našej spoločnosti, t.j. študenti a profesori našej školy. Podľa prieskumu trhu sa budú vyberať produkty do novinového stánku a služby, ktoré bude ETOS š.s. prevádzkovať. V marketingovom pláne sú pripravené aj ďalšie prieskumy trhu zamerané na spokojnosť zákazníkov s našimi službami. Výsledky týchto prieskumov sa opäť budú zohľadňovať pri príprave stratégie predaja. Za prieskum trhu je zodpovedný manažér pre prieskum trhu – Zuzana Mikušová.

4. ŠKOLENIE PRACOVNÍKOV
Za školenie pracovníkov pre prácu v bufete je po dohode zodpovedné oddelenie výroby.


5. CELKOVÉ NÁKLADY
Celkové náklady oddelenie marketingu predbežne zahŕňajú náklady na reklamnú kampaň a prieskum trhu. Táto suma bola po dohode s finančným oddelením dohodnutá na 500 Sk za celé obdobie existencie firmy.

Žilina, 16.10.2003

Dušan Murčo
viceprezident marketingu, ETOS š.s.

marketing
» Zamestnanci

» Marketing. plán
» Výročná správa

» Prieskum trhu
» Reklama