Výrobné oddelenie sa po konzultácii s ostatnými členmi našej spoločnosti rozhodlo nevyrábať nový originálny výrobok, ale zamerať sa na okruh troch činností:


1. obchodná činnosť, a s tým spojená prevádzka bufetu,
2. výrobná činnosť, ktorá súvisela s predajom pozdravov a iných darčekových predmetov,
3. služby, respektíve organizovanie diskoték a fotografovanie.

Prevádzkovanie bufetu
Študentská spoločnosť ETOS ako prvú rozbehla prevádzku bufetu so zameraním sa na predaj potravinárskych výrobkov, nápojov a vybraných druhov novín a časopisov.
Počas necelých piatich mesiacov činnosti bolo dôležité vybrať správny sortiment ponúkaných výrobkov, ktoré by uspokojili požiadavky kupujúcich, ďalej bolo dôležité viesť záznamy o dodávkach tovaru, dodržiavať termíny splatnosti faktúr, odvádzať tržbu do banky a viesť dôkladnú evidenciu zásob a vykonanej práce.
V spolupráci s reklamným oddelením prebiehala propagácia bufetu. Vďaka rôznym akciám sa nám darilo pritiahnuť stále väčšie množstvo zákazníkov, a tým zvyšovať priemerný obrat firmy. V predvianočnom období sme sa rozhodli predávať Mikulášske balíčky, ktoré obsahovali tovar za zníženú cenu. Hlavným cieľom tejto akcie bola propagácia bufetu a vytvorenie dobrého mena našej spoločnosti. Počas tohto obdobia sme zaznamenali veľký ohlas so strany zákazníkov. Celkovo môžem konštatovať, že táto akcia splnila svoj účel, napriek tomu, že jej hlavným cieľom nebolo dosiahnuť nadpriemerný zisk.

Výroba a predaj pozdravov a iných darčekových predmetov
Počas „Vianočného týždňa zliav“ sa rozbehol predaj nového sortimentu výrobkov. Pri priestoroch bufetu sa počas sviatkov Vianoce a Valentín predávali vonné sviečky, náramky, sponky a iné okrasné predmety, ktoré boli odkúpené od našej šikovnej spolužiačky. V rámci vlastnej výrobnej činnosti sa spoločnosť Etos zamerala na výrobu sviečok zo včelých plastov, o ktoré bol nemalý záujem nielen zo strany žiakov, ale aj zo strany profesorov. V tomto časovo ohraničenom období predaja spomenutého sortimentu sa výrobné oddelenie rozhodlo rozšíriť ponuku aj o plyšové hračky, ktoré sa pre svoju relatívne nízku cenu a originalitu tešili veľkej obľube.
Pre efektívny predaj vlastných výrobkov bolo potrebné: ohodnotiť výšku nákladov na spotrebovaný materiál, stanoviť výšku mzdy, určiť cenu každého predmetu a v neposlednom rade dôkladne evidovať doklady o výrobe a predaji.

Organizovanie diskoték
Vďaka veľkému ohlasu študentov Gymnázia sa študentská spoločnosť Etos rozhodla organizovať diskotéky. Počas tohto školského roku sme naplánovali 3 diskotéky pri príležitosti sviatkov (Mikuláš, Valentín, Veľká Noc) a 1 diskotéku spojenú s vystúpením kapely.
Pred samotnou organizáciou diskotéky prebehli rokovania s majiteľom vopred vybraných priestorov pánom Plešingerom. Po vzájomnej dohode o podmienkach organizácie a prerozdelení zisku sme pripravili návrh na samotný priebeh diskotéky a marketingové oddelenie odštartovalo reklamnú kampaň.
Výsledný efekt tejto činnosti však nedosiahol očakávanú úroveň, čo sa v konečnom dôsledku odrazilo aj na ziskoch. Najmä prvá diskotéka v období Mikuláša bola spojená s relatívne nízkym záujmom študentov. Je pravdepodobné, že hlavne mladších študentov odradil spôsob organizácie, keďže táto diskotéka prebiehala samostatne pre nižší a vyšší stupeň. Naopak počas Valentínskej diskotéky sme zaznamenali oveľa vyššiu účasť, k čomu určite prispelo množstvo súťaží, tombola a iné sprievodné akcie. Tretia a posledná diskotéka prebehla v deň 1. apríla, avšak ani tu sa zisky zo vstupeniek nezhodovali s pôvodným plánom finančného oddelenia. V dôsledku skoršieho ukončenia fungovania našej spoločnosti nebolo možné zorganizovať diskotéku spojenú s vystúpením kapely.

Fotografovanie
Ďalšou službou, ktorú sa študentská spoločnosť Etos rozhodla zahrnúť do svojej činnosti, bolo fotografovanie zamerané na tvorbu portrétov na preukazy. Na tento účel bol použitý digitálny fotoaparát. Vďaka kvalitnému vyhotoveniu a relatívne výhodným cenám sme zaznamenali veľký záujem využívať danú činnosť nielen zo strany študentov. O službu mali najväčší záujem žiaci kvarty, septimy a oktávy, pričom najviac žiadaný rozmer fotografie bol typ na občiansky preukaz. Aj napriek dobrému marketingu služba nesplnila prvotné očakávania finančného oddelenia.

Prepisovanie materiálov na počítači
Poslednou, no žiaľ nezrealizovanou službou, ktorá bola zahrnutá v pôvodnom pláne, bolo prepisovanie materiálov na počítači. Aj keď podľa prvotných prieskumov bola táto služba pre viacerých zaujímavá, počas školského roku sme nezaznamenali so strany študentov žiadny záujem.

Dúfam, že sme splnili očakávania nielen žiakov, ale aj profesorov, ktorí využívali naše služby a podporovali našu ziskovosť kúpou ponúkaných výrobkov. Osobne som veľmi spokojná s prístupom väčšiny členov našej spoločnosti, s ich pracovným nasadením a odhodlaním. Som presvedčená, že ich táto činnosť zaujala a že pre každého z nás sú nadobudnuté skúsenosti veľkým prínosom.


výroba
» Zamestnanci

» Výrobný plán
» Výročná správa