|
Výrobné oddelenie sa po konzultácii s ostatnými členmi našej
spoločnosti rozhodlo nevyrábať nový originálny výrobok, ale zamerať sa
na okruh troch činností:
1. obchodná činnosť, a s tým spojená prevádzka bufetu,
2. výrobná činnosť, ktorá súvisela s predajom pozdravov a iných darčekových
predmetov,
3. služby, respektíve organizovanie diskoték a fotografovanie.
Prevádzkovanie bufetu
Študentská spoločnosť ETOS ako prvú rozbehla prevádzku bufetu so zameraním
sa na predaj potravinárskych výrobkov, nápojov a vybraných druhov novín
a časopisov.
Počas necelých piatich mesiacov činnosti bolo dôležité vybrať správny
sortiment ponúkaných výrobkov, ktoré by uspokojili požiadavky kupujúcich,
ďalej bolo dôležité viesť záznamy o dodávkach tovaru, dodržiavať termíny
splatnosti faktúr, odvádzať tržbu do banky a viesť dôkladnú evidenciu
zásob a vykonanej práce.
V spolupráci s reklamným oddelením prebiehala propagácia bufetu. Vďaka
rôznym akciám sa nám darilo pritiahnuť stále väčšie množstvo zákazníkov,
a tým zvyšovať priemerný obrat firmy. V predvianočnom období sme sa rozhodli
predávať Mikulášske balíčky, ktoré obsahovali tovar za zníženú cenu. Hlavným
cieľom tejto akcie bola propagácia bufetu a vytvorenie dobrého mena našej
spoločnosti. Počas tohto obdobia sme zaznamenali veľký ohlas so strany
zákazníkov. Celkovo môžem konštatovať, že táto akcia splnila svoj účel,
napriek tomu, že jej hlavným cieľom nebolo dosiahnuť nadpriemerný zisk.
Výroba a predaj pozdravov a iných darčekových predmetov
Počas „Vianočného týždňa zliav“ sa rozbehol predaj nového sortimentu výrobkov.
Pri priestoroch bufetu sa počas sviatkov Vianoce a Valentín predávali
vonné sviečky, náramky, sponky a iné okrasné predmety, ktoré boli odkúpené
od našej šikovnej spolužiačky. V rámci vlastnej výrobnej činnosti sa spoločnosť
Etos zamerala na výrobu sviečok zo včelých plastov, o ktoré bol nemalý
záujem nielen zo strany žiakov, ale aj zo strany profesorov. V tomto časovo
ohraničenom období predaja spomenutého sortimentu sa výrobné oddelenie
rozhodlo rozšíriť ponuku aj o plyšové hračky, ktoré sa pre svoju relatívne
nízku cenu a originalitu tešili veľkej obľube.
Pre efektívny predaj vlastných výrobkov bolo potrebné: ohodnotiť výšku
nákladov na spotrebovaný materiál, stanoviť výšku mzdy, určiť cenu každého
predmetu a v neposlednom rade dôkladne evidovať doklady o výrobe a predaji.
Organizovanie diskoték
Vďaka veľkému ohlasu študentov Gymnázia sa študentská spoločnosť Etos
rozhodla organizovať diskotéky. Počas tohto školského roku sme naplánovali
3 diskotéky pri príležitosti sviatkov (Mikuláš, Valentín, Veľká Noc) a
1 diskotéku spojenú s vystúpením kapely.
Pred samotnou organizáciou diskotéky prebehli rokovania s majiteľom vopred
vybraných priestorov pánom Plešingerom. Po vzájomnej dohode o podmienkach
organizácie a prerozdelení zisku sme pripravili návrh na samotný priebeh
diskotéky a marketingové oddelenie odštartovalo reklamnú kampaň.
Výsledný efekt tejto činnosti však nedosiahol očakávanú úroveň, čo sa
v konečnom dôsledku odrazilo aj na ziskoch. Najmä prvá diskotéka v období
Mikuláša bola spojená s relatívne nízkym záujmom študentov. Je pravdepodobné,
že hlavne mladších študentov odradil spôsob organizácie, keďže táto diskotéka
prebiehala samostatne pre nižší a vyšší stupeň. Naopak počas Valentínskej
diskotéky sme zaznamenali oveľa vyššiu účasť, k čomu určite prispelo množstvo
súťaží, tombola a iné sprievodné akcie. Tretia a posledná diskotéka prebehla
v deň 1. apríla, avšak ani tu sa zisky zo vstupeniek nezhodovali s pôvodným
plánom finančného oddelenia. V dôsledku skoršieho ukončenia fungovania
našej spoločnosti nebolo možné zorganizovať diskotéku spojenú s vystúpením
kapely.
Fotografovanie
Ďalšou službou, ktorú sa študentská spoločnosť Etos rozhodla zahrnúť do
svojej činnosti, bolo fotografovanie zamerané na tvorbu portrétov na preukazy.
Na tento účel bol použitý digitálny fotoaparát. Vďaka kvalitnému vyhotoveniu
a relatívne výhodným cenám sme zaznamenali veľký záujem využívať danú
činnosť nielen zo strany študentov. O službu mali najväčší záujem žiaci
kvarty, septimy a oktávy, pričom najviac žiadaný rozmer fotografie bol
typ na občiansky preukaz. Aj napriek dobrému marketingu služba nesplnila
prvotné očakávania finančného oddelenia.
Prepisovanie materiálov na počítači
Poslednou, no žiaľ nezrealizovanou službou, ktorá bola zahrnutá v pôvodnom
pláne, bolo prepisovanie materiálov na počítači. Aj keď podľa prvotných
prieskumov bola táto služba pre viacerých zaujímavá, počas školského roku
sme nezaznamenali so strany študentov žiadny záujem.
Dúfam, že sme splnili očakávania nielen žiakov, ale aj profesorov, ktorí
využívali naše služby a podporovali našu ziskovosť kúpou ponúkaných výrobkov.
Osobne som veľmi spokojná s prístupom väčšiny členov našej spoločnosti,
s ich pracovným nasadením a odhodlaním. Som presvedčená, že ich táto činnosť
zaujala a že pre každého z nás sú nadobudnuté skúsenosti veľkým prínosom.
|
|